måndag 28 juni 2010

Win-Win situation!

Vi har alla dåliga dagar. Vi har alla dagar då vi tycker synd om oss själva eller dagar då allt bara känns galet och jobbigt.

Det jag gör en sådan dag är att jag tar mig hemifrån och gör något för någon annan. Det behöver inte vara något stort alls. Hälsa på någon och prata en stund. Baka något och lämna. Jag måste inte gå hemifrån om jag inte orkar men oftast gör jag det. Jag kan ringa och prata med någon som jag inte har hört av mig till på länge eller till någon som mår dåligt. Ibland skriver jag ett kort eller ett brev.

Jag mår alltid snabbt bättre när jag gör något för någon annan. Allt blir ljusare och jag känner mig lite mer nöjd med mig själv och min tillvaro. Och det bästa med det hela är att samtidigt som jag får mig själv att må bättre så får jag kanske någon annan att må bättre. Det är en win-win situation. Det är en bra sak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar